Oldalak


IMA SZENTMISE ELŐTT

Jóságos Isten! Áldd meg azokat, akik már bent vannak a templomban!
Oltalmazd azokat, akik úton vannak a templom felé!
Bocsáss meg azoknak, akik csak készülődnek, de soha nem érnek ide!
És légy irgalmas azokhoz, akik nem is készülődnek a templomba! Amen.
 
IMÁDSÁG SZENTMISE UTÁN
 
 Uram, olyan magától értetődő dolog, hogy mindennap kezedet nyújtod, megmentesz a pusztulástól, magadhoz emelsz, és kenyereddel, testeddel táplálsz. Hazamegyek most, és sajnos, órákra, talán napokra megfeledkezem rólad. Nem, ezt mégse engedd! Nem tudom ugyan megtenni, hogy gondolatban állandóan veled foglalkozzam, ezt nem is kívánod, de maradj velem szüntelenül, ahogyan ígérted: 'aki eszi az én testemet és issza az én véremet, bennem marad és én őbenne.'
 
 Úgy éljek a világban, ahogyan te élnél, otthon, a gondok és tervezgetések között, úgy dolgozzam, ahogyan te dolgoznál, a számok és akták tömegében. Legyek szelíd és alázatos, este is, ha majd fáradt leszek, és gyerekek lármáznak körülöttem. Légy velem örömeimben is, sosem csupán önmagamért, hanem mindig a szeretet szolidaritásában! 
 
Téged lássalak a másik emberben, akiben ugyanúgy élsz, mint bennem, Milyen jó lenne, ha csupa Krisztus lenne a világ! De most már indulok, mielőtt fantáziám elragadna, indulok megvalósítani a bennem és a hétköznapokban állandóan megújuló halálodat és feltámadásodat. Amen.
 
ÁLDOZÁS ELŐTTI IMÁK
 
HISZEM URAM
 
 Hiszem Uram és vallom, hogy te vagy valóban Krisztus, az élő Istennek Fia, ki a világra jöttél üdvözíteni a bűnösöket, aki között első én vagyok.A te titkos vacsorádnak részesévé fogadj ma engem; mert nem mondom ki ellenségeimnek a titkot, sem csókot nem adok neked, mint Júdás, hanem mint ama gonosztevő megvallak téged: Emlékezzél meg rólam Uram, midőn eljössz a te országodba.emlékezzél meg rólam Uralkodó, midőn eljössz a te országodba.Emlékezzél meg rólam Szent, midőn eljössz a te országodba.Ne váljék Uram ítéletemre vagy kárhozatomra a te szent titkaidban való részesülés, hanem lelkem és testem meggyógyulására.Hiszem, Uram, és vallom, hogy ez, amiben most részesülök, valóban a te valóságos és legtisztább tested s a te valóságos elevenítő véred. Kérlek, add, hogy ezeket méltóan vegyem magamhoz bűneim bocsánatára s az örök életre. Amen.
 
IRGALMAS ISTENÜNK
 
 Irgalmas Istenünk, ki minket egy örök életnek a reménységére hívtál, amint te egy vagy, és egy a tőled rendelt keresztség, úgy mindnyájan egy hitben, egy szívvel szolgáljunk neked: add a szívünkbe Szentlelkedet, hogy mindnyájan egyetértsünk, egyet valljunk, és az akaratodban való egységet szorgalmasan megtartsuk. Add, hogy mindnyájan egy akolban legyünk, az egy Pásztornak a gondviselése alatt, és Téged minden visszavonás, gyűlölség és egymás rágalmazása nélkül dicséjünk.
A te szerelmes szent Fiad, a mi Urunk Jézus Krisztus által. Amen.
 
ARANYSZÁJÚ SZENT JÁNOS IMÁJA ÁLDOZÁS ELŐTT

 Hiszem Uram és vallom, hogy te vagy valóban Krisztus, az élő Istennek Fia, 
ki a világra jöttél üdvözíteni a bűnösöket, aki között első én vagyok.
A te titkos vacsorádnak részesévé fogadj ma engem; mert nem mondom ki ellenségeimnek a titkot, sem csókot nem adok neked, mint Júdás, hanem mint ama gonosztevő megvallak téged:
Emlékezzél meg rólam Uram, midőn eljössz a te országodba.
Emlékezzél meg rólam Uralkodó, midőn eljössz a te országodba.
Emlékezzél meg rólam Szent, midőn eljössz a te országodba.
Ne váljék Uram ítéletemre vagy kárhozatomra a te szent titkaidban való részesülés, 
hanem lelkem és testem meggyógyulására.
Hiszem, Uram, és vallom, hogy ez, amiben most részesülök, valóban a te valóságos és legtisztább tested s a te valóságos elevenítő véred. Kérlek, add, hogy ezeket méltóan vegyem magamhoz bűneim bocsánatára s az örök életre. Amen.
 
ÁLDOZÁS UTÁNI IMÁK
 
JÉZUS, KRISZTUS, TE ISMERED AZ EMBERI SZÍVEKET
 
 Jézus Krisztus, te ismered az emberi szíveket. Egyedül rólad mondja a Szentlélek, hogy tudod, mi van az emberben. Mutasd meg, hogy nagy és szent hivatást akarsz nekem adni.
Világosítsd meg értelmemet, hogy hivatásom mérhetetlen kegyelmét tisztán felismerjem. Erősítsd meg irántad bizalmamat, hogy számíthass rám a visszahúzódások bizalmatlan korszakában. Növeld akaratomat, hogy a visszahúzó erőket és a világi élet útjainak csábításait legyőzzem.
Add, hogy az anyagias világ értékelése helyett a te kereszted mérlegével a szeretet teljes odaadását válasszam. Ne engedd, hogy visszariadjak, hanem állíts a jelen élet küzdelmeinek első vonalába: add, hogy részesedjek a Te örök papságodban! Amen.
 
PIO ATYA IMÁJA SZENTÁLDOZÁS UTÁN
 
 Maradj velem Uram, mert szükséges, hogy velem légy, hogy el ne feledjelek. 
Tudom, hogy milyen könnyen elfordulok tőled.
Maradj velem Uram, mert gyenge vagyok, szükségem van a Te erődre, hogy el ne essek annyiszor.
Maradj velem Uram, mert Te vagy az én életem és nélküled csökken az én buzgóságom.
Maradj velem Uram, mert Te vagy az én világosságom és nélküled a sötétségben vagyok.
Maradj velem uram, hogy megmutasd nekem a Te akaratodat.
Maradj velem Uram, hogy halljam a Te hangodat és kövesselek.
Maradj velem Uram, mert nagyon akarlak szeretni és mindig veled lenni.
Maradj velem uram, ha azt akarod, hogy hűséges legyek hozzád.
Maradj velem Jézus, mert bármilyen szegény is a lelkem, 
azt kívánom a Te számodra a vigasz helye a szeretet fészke legyen.
Maradj velem Jézus, mert már késő van és a nap lenyugvóban, múlik az élet közeledik a halál, az élet az örökké valóság és szükséges, hogy megkettőzzem az erőmet, hogy útközben el ne hagyjon.
Nyugtalanítanak a kísértések, a sötétség, a szomorúság, a keresztek a szenvedések és mennyire szükségem van Rád a számkivetésnek ezen az éjszakáján.
Maradj velem Jézus, mert az élet és veszedelmek éjszakájában szükségem van Rád. Tedd, hogy úgy megismerjelek, mint a tanítványok, a kenyérszeléskor, vagyis az eucharisztikus egyesülés legyen a világosság, mely fenntart engem és egyetlen boldogsága legyen szívemnek.
Maradj velem Uram, mert amikor jön a halál akkor is veled egyesülve akarok lenni, ha nem is valójában, a szentáldozás által, legalább a kegyelem, a szeretet által.
Maradj velem Jézus, nem kérem a Te isteni vigasztalásodat mert nem vagyok rá méltó, de igenis kérem a Te szentséges jelenlétedet.
Maradj velem Uram, Téged kereslek a Te lelkedet, a Te szereteted, a Te irgalmadat, a Te szívedet, mert szeretlek Tégedet és nem kérek más jutalmat, mint a szeretet gyarapodását. Szeretni Téged egész szívemmel itt a földön, hogy tökéletesebben tovább szeresselek az örökkévalóságban. Amen.

Forrás ~ Internet